Thought leadership
Thought leadership je účinná PR strategie
Představte si, že...
- budete dlouhodobě udávat trendy v oboru a ostatní vás budou následovat,
- pro zákazníky budete vždy první a automatickou volbou,
- když vysloví vaše jméno, bude to synonymum pro celý obor,
- novináři za vámi budou sami chodit pro informace,
- důvěra ve vaši značku bude nerozbitná, protože se bude opírat o znalosti,
- stanete se inspirací pro tisíce lidí a firem.
Nemusí to být pouze představa. Přesně takhle fungují firmy, které stojí na vrcholu pomyslné pyramidy napříč různými obory. Na vrcholu neexistuje konkurence, protože ostatní toho prvního vždy a pouze následují.Buďte první.Být první znamená udávat rytmus a vytvářet trendy.
To je thought leadership.
Thought leader může být konkrétní člověk, ale také firma či organizace.
Thought leadership je o šíření myšlenek a jejich praktické realizaci
Thought leadership je vytváření značky prostřednictvím budování autority v oboru.Jednoduše řečeno jde o soustavné vytváření profesního nebo odborného renomé tím, že thought leader dlouhodobě publikuje, přednáší a sdílí informace ze svého oboru. Nejde ale pouze o myšlenky, jde i o praktickou realizaci.Thought leader není jen expert, který opírá svou expertnost o znalosti. Není to akademický pracovník. Thought leader je především praktik.Příklad thought leadera může být například advokát, který se specializuje na exekuce a pomáhá lidem, kteří padli do dluhové pasti. Dotyčný advokát o problematice hovoří do médií, přednáší a píše články. Tím si dlouhodobě buduje renomé experta. Aby měl však i příslušnou autoritu lídra v dané oblasti, musí v této věci být sám aktivní.
Thought leadership v češtině
Thought leadership můžeme do češtiny přeložit několika způsoby. Osobně však dávám přednost originálnímu anglickému názvu, protože zní prostě líp.Ale pro pořádek:
Thought leadership = myšlenkové vůdcovství, anebo také vedení prostřednictvím myšlenek
Thought leader = myšlenkový lídr, anebo volněji řečeno, lídr, který pomocí myšlenek ukazuje směr ostatním
Thought leadership a PR: Proměňte své expertní znalosti ve vliv
Thought leadership je jedna z nejlepších PR strategií. Pokud se vydáte touto cestou, postupně se vaše znalosti promění ve vliv, tedy kapitál, kterým budete dlouhodobě poutat pozornost svého publika, veřejnosti i novinářů.
Thought leadership je palivo pro Vaši osobní značku
Pracujete na své osobní značce? Pak je pro Vás koncept thought leadership ideální. Zajistí Vaší značce pozici autority založenou na expertních znalostech a zkušenostech z Vašeho oboru.
Thought leadership je jedinečná PR strategie pro firmy
Ve světě podnikání a businessu platí, že je thought leadership PR strategie pro hráče businessové extraligy.Pozice lídra trhu není dlouhodobě definovaná velikostí firmy nebo obratem, ale dostředivou silou přitažlivosti. Lídr disponuje znalostmi, přichází s nápady a inovacemi. Sdílí je. Tím inspiruje ostatní. Přitahuje jejich pozornost. Přitahuje pozornost zákazníků, firem a médií. Ti všichni se od něho mohou učit, posouvat se díky tomu dopředu a měnit své fungování k lepšímu. Lidé vás následují, protože pro ně představujete primární zdroj cenných a unikátních informací, ze kterého profitují ve svém životě i podnikání.Thought leader může být přeneseně firma či organizace, protože jí ostatní naslouchají a následují ji. Taková firma či organizace přináší inovace a disponuje know-how, které ukazuje ostatním cestu do budoucnosti. Tímto způsobem získává firma autoritu, která je vytvořená na základě kompetencí, nikoli nakoupená prostřednictvím placené reklamy. Autorita firmy je založená na důvěře, nikoli na intenzitě reklamy a počtu shlédnutí. Z toho plyne, že autorita takové firmy či organizace je trvalejší, protože stojí na pevných základech a dlouhodobě budované důvěře.Předpokladem pro thought leadership je ochota sdílet informace a dlouhodobě pracovat na vytváření kvalitního obsahového, publikačního a vzdělávacího materiálu.
Další informace o konceptu thought leadership na mém webu:
Zaujal vás thought leadership? Chcete dosáhnout lepších výsledků ve svém profesním životě nebo podnikání? Ozvěte se mi.