Storytelling
Síla příběhů ve službách PR
Storytelling je přirozený způsob předávání informací
Jaký je příběh Vaší osobní značky?
Váš příběh je Vaše největší konkurenční výhoda
Úkolem PR je najít a vyprávět příběh, pomocí kterého totálně změníte svou pozici na trhu. Pomocí příběhu a jeho vyprávění zaujmete média, odlišíte se od konkurence a ze svých zákazníků uděláte loajální fanoušky.
Psaní příběhů je umění a šíření příběhů je věda. To jsou spojité nádoby, které tvoří storytelling.
Pokud se pustíte do storytellingu, dbejte na to, abyste do svého vyprávění zahrnuli i ostatní. Vyprávějte příběh o tom, jak vaše firma pomáhá lidem, vyprávějte příběhy těch, kterým vaše produkty a služby usnadnily nebo dokonce změnily život.
Pro storytelling není podstatné, jakým způsobem příběh vyprávíte, jestli v časopise, na sociálních sítích nebo billboardech. Všechno je totiž součástí jednoho nikdy nekončícího příběhu. Přesto je důležité vytyčit si jasnou PR strategii a vědět, jak s příběhy pracovat, a případně, jakým způsobem je zahrnout do konkrétních kampaní.
Storytelling není jen příběh založení vaší firmy, který vyjde na stránkách časopisu. Storytelling je přinejmenším dlouhodobý proces, váš příběh se v průběhu času rozvíjí a příběhem prochází další lidé. Je to příběh, který je živoucím obrazem vašeho poslání, přehlídkou vašich hodnot a vztahů s ostatními.
Jaký je váš příběh?