Osobní politická značka
Tvorba osobní značky pro politiky
Pro úspěch v politice potřebujete osobní politickou značku
Osobní politická značka je nutnost, pokud chcete úspěšně působit v politice. Každý politik nebo politička svou osobní politickou značku mají, nicméně ne vždy ji cíleně rozvíjí a využívají její potenciál.
Svou osobní politickou značku musíte budovat od chvíle, kdy se rozhodnete vstoupit do politiky, nebo ještě lépe předtím. Závisí na ní úspěch u voličů, ale nejen to. Osobní politická značka totiž slouží k několika dalším účelům.
K čemu potřebujete osobní politickou značku
- Pro úspěch ve volbách a zvolení do politické funkce
- K získání pozice a autority ve straně
- Pro úspěch v primárních volbách a vnitrostranických volbách do stranických funkcí
- K zajištění pozornosti a respektu ze strany médií a novinářů
- Pro navázání partnerství se sponzory
- K získání důvěry členů zájmových organizací a dalších partnerů
Osobní politická značka je víc než značka politické strany
Osobnost politika nebo političky je vždy zásadní element politické komunikace. Politická strana zpravidla poskytuje ideologické vodítko a programové teze, nicméně je to konkrétní politik, kdo dělá reálnou politiku. Především ale je to právě člověk, konkrétní osobnost, kdo vstupuje do vztahu s voliči, kdo s nimi komunikuje a spolu s tím vzbuzuje emoce.Značka konkrétního politika vždy zastíní stranickou značku, zejména pokud svou osobní politickou značku vědomě buduje a rozvíjí.V současné době to platí dvojnásob. Charakter politiky se za posledních několik let výrazně proměnil, stejně jako se mění mediální krajina a způsob komunikace. Vše je osobnější, personalizovanější, komunikace probíhá na přímo. Už proto, aby byla komunikace pro voliče uvěřitelná, musí být politik důvěryhodný. Neosobní politická strana nikdy nemůže dosáhnout takové stupně důvěry, jako konkrétní politik či politička.Mnohdy ani nevadí, když se politik názorově odchýlí od názoru vlastní strany. Naopak tím může získat sympatie a pozornost médií.
Politická značka vyžaduje odlišný přístup
Tvorba politické značky se řídí trochu jinými pravidly, než tvorba osobní značky. Obvykle je směsicí charakteristické image, názorových postojů a počítá s významným podílem emoční složky. Samozřejmě velmi závisí na tom, jak se daná politická osobnost snaží umístit na politické mapě (positioning).I v politice má svůj význam práce s konceptem thought leadership. Není nutností, nicméně pomáhá vytvářet expertní polohu, kterou může politik využít ve své politické funkci, ale i v dalších směrech.Při práci na tvorbě osobní politické značky je vždy na prvním místě, abyste věděli, kdo jste, co nabízíte, a především, proč to děláte.Víte to?Buďte přitom maximálně autentičtí, protože to je cesta k dlouhodobému úspěchu. Pro úspěch v politice potřebujete také precizní PR strategii, už proto, že „trh“ politických ideí je velmi vratký a spolu s ním se volně přelévají preference voličů. Buďte připraveni.
Nevíte, jak začít?
Pokud tápete, rád Vám pomohu to najít, pojmenovat a následně na těchto základech vytvořit úspěšnou osobní politickou značku. Vytvořím pro Vás osobní PR strategii pro tvorbu značky a poté Vás provedu celým procesem až do fáze, kdy bude mít Vaše osobní politická značka pevné základy.