Jak dělat PR a vyhnout se pasti informačního přesycení

Většina lidí z PR bude souhlasit s tím, že úkolem public relations je zajistit co největší publicitu.

Z pohledu tvorby obsahu a jeho kvality se s tím dá souhlasit. Čím víc toho vyprodukujeme, tím větší šance, že se nám podaří vytvořit něco unikátního, něco, co opravdu strhne pozornost. Konzistence navíc vytváří naši permanentní přítomnost a o to jde především.

Skvěle to shrnul kultovní spisovatel Ray Bradbury:

Kvantita vytváří kvalitu. Pokud napíšete jen pár věcí, jste odsouzeni k záhubě.

Bohužel, dnešní doba přináší jeden velký paradox. Kvanta informací zahlcují příjemce. Ti se pak v záplavě informací těžko orientují, ale hlavně přestávají všudypřítomnému obsahu důvěřovat a považují jej za otravný.

Potvrzuje to i studie britského týdeníku The Economist mezi 1600 manažery firem na globálním trhu. Více než dvě třetiny (68 %) vnímají nárůst objemu obsahu, přičemž nadpoloviční většina (56 %) jej považuje za dotěrný a 16 % dokonce řeklo, že se hodnota obsahu snížila. Dvě třetiny (75 %) oslovených lídrů si více vybírá, jaký obsah konzumují. 

Co s tím?

Tak jako konzumenti obsahu jsou selektivnější, vytvářejte obsah s podobnou logikou. Soustřeďte se na produkci kvalitního obsahu, který přináší reálnou hodnotu dané cílové skupině. Manažeři firem budou očekávat články nebo videa založená na primárních datech, běžní spotřebitelé budou chtít například dobrou zábavu.

Důležité je postupovat strategicky. Vybrat si určitou oblast a pustit se do systematického budování důvěryhodnosti. Pokud se stanete značkou, které ostatní důvěřují, nehrozí, že váš obsah zapadne v záplavě toho ostatního.

V tomto ohledu doporučuji thought leadership. Je to strategie, která z vás udělá skutečnou autoritu. Thought leadership je strategie na pomezí PR, obsahového marketingu a brandingu. Vytváří dlouhodobou pozici a v době informačního přesycení je tím nejlepším způsobem, jak dodat obsahu punc požadované kvality.

Jako PR konzultant doporučuji thought leadership klientům, kteří chtějí dlouhodobě pracovat na své reputaci a rád pomohu i vám. 

Máte zájem o spolupráci?

První konzultace zdarma

Ozvěte se