Pavel Kovařík | PR konzultant a kouč

Blog

Články, zkušenosti, inspirace

Ve skutečnosti marketing nepotřebujete

Opravdu se objedete bez marketingu? No dobře, tak trochu jsem kecal, abyste klikli na ten nadpis. Ale počkejte. Vy marketing totiž opravdu nepotřebujete. Alespoň ne to, co se za marketing vydává. Nepotřebujete profesionální fotky, naleštěné inzeráty, propagační videa. Potřebujete něco jiného. Bavíme se o marketingu a o PR, takže ano, potřebujete dávat něco ven. Potřebujete produkovat něco, co ostatní budou

Číst celý článek »

PR agentura nebo PR konzultant?

Dává větší smysl najmout si PR agenturu, anebo se obrátit na nezávislého PR konzultanta? Agentura má řadu předností. To samé můžeme ovšem říci o spolupráci s nezávislým konzultantem. Vždy bude totiž záležet, co přesně od spolupráce očekáváme a jaký je náš cíl. PR agentura poskytuje širší portfolio služeb a produkční zázemí Zpravidla platí, že agentura poskytuje širší portfolio služeb, disponuje

Číst celý článek »

Seth Godin a jeho jednoduchý recept na prvotřídní PR

Seth Godin inspiruje podnikatele Seth Godin píše knihy, které inspirují zástupy podnikatelů, marketérů, spisovatelů a všech těch, kdo jsou živeni prodejem plodů své práce druhým lidem. Nedávno jsem narazil na pasáž, kde Seth Godin říká, jak on sám chápe PR. Public relations = strategické vyprávění příběhů Seth Godin říká, že „PR jsou strategické vytváření příběhu.“ To je naprosto jednoduché vyjádření

Číst celý článek »

Kdo je PR konzultant, co musí umět, aby měl skutečný přínos pro klienta

Kdo je váš PR konzultant? PR konzultant je profesionál, který zprostředkovává vztahy s veřejností. Stojí v pozadí a jeho role je vytvořit most mezi firmou či značkou a příslušnou cílovou skupinou. Každý PR konzultant s sebou přináší do procesu public relations jedinečnou sadu dovedností a přístupu k PR a komunikaci. Neexistuje tedy jednotící definice, snad s výjimkou výše uvedeného úvodního

Číst celý článek »

Make PR great (but not again)

PR má mnoho podob, záleží na účelu použití Public relations mají mnoho podob. Samy o sobě jsou však relativně neutrálním systémem pro komunikaci s cílovými skupinami. Vždycky záleží, k jakému účelu je chceme použít.  Je úkolem PR řídit veřejné mínění? Bohužel, mám pocit, že si PR v posledních letech získávají nálepku ďábelské alchymie s cílem lhát, manipulovat a otáčet realitu

Číst celý článek »

Zahálka je tajemství dobrého PR

Občas je dobré se zastavit. Nadechnout, rozhlédnout se, nechat věci kolem plynout. A hlavně nechat věci zrát. Public relations jsou proces. Dlouhodobý proces. Není to záležitost typu „napsat – zveřejnit“ a „sklízíme pozornost davů„. Je to způsob komunikace s veřejností, který má strategické základy. Musí se dělat s rozmyslem. Musí se dělat chytře.  K tomu se hodí odstup. A pokud

Číst celý článek »

Máte zájem o spolupráci?

První konzultace zdarma

Ozvěte se

[email protected]